Thursday, March 13, 2008

my comment in jasmine blog...


ولسه هيبدا المشوار و اللي اختار و افتكر نفسو خلاص عدي
و فطر و اتعشي و اتغدي
هيرجع تاني من الاول يقف علي نار و يحتار امشي يا صاحبي وللا استني ؟
منا خايف بكره اتمني
يعود اليوم وارجعلك مكان ما كنا..
و يبقي يا صحبي صعب اتزحزح ولا خطوه ولو رفعت مية مطوه
علي زماني مهوش راجع مهوش سامع ندايا وانا بتندم
ازاي رضيت انا استسلم
و اسيب نفسي اسير خوفي
كاني بسكوته او توفي
,وحلمي ضاع قصاد عيني و علي عيني
اشوف الكل بقه راضي عني و انا مانيش راضي
, مانيش مرتاح وانا فاضي
,ماتيجي نحسبها دلوقتي بالسحتوت
مشيت في اي طريق كده كده هتموت
,خدلك بقه سكه هنا... وسط الحبايب ..وسطنا..
سكه فيها الكبير ربنا ..
ولا تلفش في مليون حاره عشان تهرب من المكتوب..
توب بقه كفايه و توب
,عشان هتدوب في صندوق تراب, مدفون في قعر مالوش قرار
و الاختيار ملكك تعال قول رايك
وللا هتندفن طول عمرك ..
قوم اتوكل علي ربك..واتعكز علي حبايبك..
ليه كل شيء قريب الا حلمك..مد ايدك بس هتطوله وهتنوله..
لكن اصبر علي رزقك
و اوعاك تنسي اللي كان سندك..
عشان قبلك عملو كده و لما ارتموا ملقوش لهم مسلك
..ولفين هتروح القدر بيطولنا كلنا ..حتي فوق القمر بيوصلنا.. بطل بقه جري و اقف هنا..
دي الحكايه طلعت سهله اوي و هينه..خليك مننا.
..وعجبي.. ,